PROGRAM

Po stopách Jaroslava Ježka, na vlně zpěvu a swingu

Velmi netradiční spojení pěveckého sboru a swingového orchestru – mohutný zvuk sborového zpěvu a zároveň strhující taneční hudba.
V podání Kühnova smíšeného sboru a Orchestru Ježkovy stopy zazněly známé i méně známé skladby Jaroslava Ježka a jeho souputníků a zároveň posluchači si mohli poslechnout Ježkův klasický repertoár.

Orchestr Ježkovy stopy

Existuje od r. 2013 a věnuje se interpretaci výhradně české swingové hudby 30. a 40. let minulého století. V repertoáru má skladby nejvýznamnějších skladatelů této hudební éry: Jaroslav Ježek, Sláva Eman Nováček, Jiří Traxler, Kamil Běhounek aj. Díky autentickému zvuku i vzhledu zprostředkovává jedinečnou atmosféru této doby. U mikrofonu se střídá zpěvačka Lenka Švestková se zpěvákem Jaroslavem Divišem. Konferenciér, hudebník a publicista Radek Žitný diváky vždy zaujme svým zábavným a neotřelým výkladem kontextu doby a příběhů písní, jejich autorů a interpretů.
Kromě klasických koncertů a tančíren nabízí i speciální programy zaměřené na různá výročí a témata. Aktuálně nabízí program s panem Miloněm Čepelkou a s Kühnovým smíšeným sborem. 

Kühnův smíšený sbor

Je jedním z největších českých sborů a do hudebního světa patří již přes 60 let. Věnuje se sborovému repertoáru všech období včetně provozování soudobé hudby, provádění velkých vokálně-instrumentálních děl ve spolupráci s předními českými orchestry a v neposlední řadě natáčení filmové hudby. Sbor je spjat se jménem osobnosti české sborové tradice - Pavlem Kühnem (1938–2003), který těleso v r. 1959 založil.

Vysoké nároky na zpěváky, řada vítězství v mezinárodních sborových soutěžích a schopnost rychle nastudovat obtížná díla pomohly záhy sboru i jeho sbormistrovi ve vybudování renomé.

Sbor se postupně etabloval jako špičkové těleso zaměřující se na a cappellová díla světového romantismu (J. Brahms, R. Schumann, A. Bruckner, R. Strauss, M. Reger ad.) a na oratorní a kantátový repertoár, který prováděl a dodnes provádí především v úzké spolupráci se Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK a jeho dirigenty (V. Smetáček, Z. Košler, Z. Mácal, J. Bělohlávek, V. Válek, P. Altrichter, L. Pešek, M. Turnovský, S. Baudo či G. Delogu). Těleso bylo partnerem i dalších prestižních symfonických těles: ČF, SOČR, PKF a dirigentů sira Ch. Mackerrase, V. Ashkenazyho, Z. Mehty, D. Zinmana či E. Jaffeho) či zahraničních (Concertgebouw-Orkestr, Tonhalle Orchester Zürich, Izraelská filharmonie ad.

V r. 2009 se sbor zúčastnil rozsáhlého dvouletého projektu Martinů revisited. O několik měsíců později zazněla na pódiu Smetanovy Litomyšle Polní mše. Od r. 2014 sbor spolupracuje s operou Národního divadla (D. Šostakovič: Orango, Antiforamlističeskij rajok, Michael Gordon/David Lang/Julia Wolfe: Lost Objects, B. Smetana: Libuše, G. Puccini: Turandot).

V r. 2022 vystoupil sbor v Bazilice sv. Petra ve Vatikánu a v papežské bazilice sv. Jana v Lateráně s oratoriem  Nádech věčnosti J. Zástěry. Provádění novinek soudobé hudby patřilo a dodnes patří k doménám sboru. Na svém prvním koncertě v r. 1959 premiéroval kantátu Mikeš z hor Bohuslava Martinů, kterou skladatel tělesu věnoval.